De afgelopen jaren hebben wij verschillende initiatieven voor Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen (MVO) en duurzaamheid gevolgd. Wij willen onze kennis daarover graag delen in de hoop dat dit leidt tot meer verbinding en Social Impact. 


Nudge wil blijvende gedragsveranderingen realiseren bij individuen en organisaties op het gebied van klimaat, energie, milieu en sociale duurzaamheid. Dat doet ze door hen te betrekken bij projecten en campagnes die op prikkelende wijze ander gedrag stimuleren. Inmiddels heeft zij op deze wijze meer dan 55.000 individuele en 300 zakelijke partners aan haar weten te binden. 

De Groningse Uitdaging is een ondernemersnetwerk dat bedrijven stimuleert  hun maatschappelijke betrokkenheid te tonen in concrete acties om daarmee het leefklimaat in de stad Groningen te verbeteren. Doel is samenwerking tot stand brengen tussen bedrijven en maatschappelijke organisaties om een bijdrage te leveren aan het oplossen van maatschappelijke vraagstukken.

Daarbij wordt er bemiddeld tussen het aanbod van bedrijven en de vragen van maatschappelijke organisaties, in de vorm van kennis, kunde, spullen en ruimtes. 


Via 1%Club kun je online op een makkelijke en leuke manier je omgeving mobiliseren om geld en kennis in te zamelen voor jouw idee. Zo wordt je idee een succesvol project. En al die goede ideeën samen vormen 1%Club.


Het doel van Social Impact Day Groningen is om het sociaal ondernemerschap in Noord-Nederland te versnellen. Met inspirerende best practices, handige tips & tricks en uitwisseling van nieuwe ideeën wordt de volgende stap in ondernemen met sociaal-economische meerwaarde gerealiseerd.

Op 9 november 2016 spraken toonaangevende ondernemers over hoe zij maatschappelijk met financieel rendement combineren. Wat betekent de gerealiseerde impact voor hun bedrijf?

In 2017 wordt waarschijnlijk weer een Social Impact Day Groningen georganiseerd.